fredag 17 juni 2011

Barnvagnsväska

För ett bra tag sedan så fick jag ett gäng beställningar som är levererade sedan lång tid. Däribland var det en beställning på en färgglad barnvagnsväska. Kunden har endast tjejer så rosa/rött var ett givet val. Mina tankar gick direkt till detta härliga tyg som redan tidigare blivit en väska. Modellen är min vanliga men efter önskemål om ytterligare fickor, så blev det en komplettering av en stor ficka på framstycket som är uppdelad med en söm mitt fram. I sidan finns som vanligt en flaskficka och inuti sydde jag två mindre fickor för småsaker (allt skall ju inte ligga i botten av väskan. På väskan har jag efter kundens önskemål broderat in ett av döttrarnas namn.





Jag är nöjd med väskan och jag hoppas kunden är det också. Något som jag dock skall justera till nästa gång är axelbandet. Nu är det enligt mig perfekt längd för att ha väskan över axeln, men kanske kan den bli snäv när man hänger den över barnvagnen om den är av modell bred. Lite väskspännen från Bibbi blir det till nästa gång så att remmen kan bli justerbar och kanske blir det även några upphängninsöglor så väskan hänger på plats på vagnen.

modell: barnvagnsväska à la nyfiQen (eget mönster)

material: tyg från mitt tyglager, ett tidigt köp från Jysk tror jag. Bommigt foder ifrån Jofotex (var tänkt till foder i klänningar – 5 ufon som ligger hemma i syrummet).

att tänka på: Längre och justerbart axelband tillsammans med öglor för upphängning på vagn. Dessa väskor är trevliga att sy och jag skall nog ta mig i kragen och sy upp några inför kommande marknader.

1 kommentar:

  1. Åh så fin! Gillar både modellen på väska och det härliga tyget!

    SvaraRadera