lördag 28 juni 2008

Påsväska i rosens färger




En ny påsväska har jag knåpat ihop i samma modell som den svartvita. När jag skulle fota den så upptäckte jag att den går i samma färger som mina rosor. Ett underbart tyg tycker jag som är både rosa och rött med lime som accentfärg. Härlig kombination!



Tyget är köpt på Åhlens på fjolårets rea och var tänkt att användas till gardiner i badrummet, kanske räcker det till detta också när lusten faller på. Denna färgkombination har jag tidigar sytt men med limefärgat kantband. Jag vill inte sy exakt likadana påsväskor, därför fick denna väska rosa kantband upptill men fodret är fortfarande limefärgat.


Väska har jag tänkt skall få följa med på marknad i augusti om den inte blir såld innan. Skall komplettera den med tillhörande blöj- och näsduksfodral.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar