fredag 25 februari 2011

Fickor, fickor och t-shirt

Jag fortsätter att fylla på Gabriels garderob och denna gång är det ett set som är ovanligt neutralt i färger för att vara sytt av mig, men jag tycker det blev snyggt och enkelt. Det härliga tyget "Finn djuren" designat av Johanna Ahlard för Znok säger så mycket i sig själv. Här jag jag gjort t-shirten i stlk 86/92 som faktiskt passar Gabriel bättre än storleken över. Jag har dock gjort justeringar av ärmen som denna tröja och förlängt t-shirten något. Just sänkning av ärmhåla gör en hel del och jag kanske kan sänka något ytterligare för att det skall bli optimalt. Denna justering skall jag göra på tröjor i alla storlekar innan resterande av nyfiQens vår/sommarkollektion tillverkas.



Byxorna är lika de limefärgade velourmuddisarna men denna gång har jag kortat dem något på benen för att passa Gabriel. För att kalla byxorna stlk 86/92 så får jag till nästa gång sänka grenhöjden också. Som det är nu så blir det väldigt mycket "Gällivare-häng". Jag är helnöjd med dessa muddisar med fickor så jag har betlutat att de får ingå i kollektion nyfiQen i stlk 86/92 - 110/116 och då måste de få ett namn. Likt övriga byxor så blir det latinskt namn på städsegrön buske och därför får de heta Ilex.

modell: nyfiQen Ilex i stlk 86/92 och Prunus i förlängd stlk 86/92

material: brun velour från Andersson & Hjalmarsson, "Finn djuren" vintervit singeltrikå från Snok, brun mudd från Stoff & Stil samt brun interlock (till kantband vid fickor) från JnyDesign

att tänka på: sänka alla ärmhål på nyfiQen Prunus samt korta/sänka grenhöjden på Ilex samt rita mönster och gradera för att de skall ingå i kollektion nyfiQen

1 kommentar:

  1. Trodde jag redan kommenterat här??? Kanske blir det dubbelt.

    Vilka fina modeller du tagit fram Älskar fickorna:) Blir glad av att se hur fin han är i finndjurentröjan:)

    Trevlig helg! /Johanna

    SvaraRadera