fredag 23 januari 2015

Blommig fredag - Min favoritperenn!

Fredag igen, vad veckorna går fort! Dags igen för Blommig fredag och denna gång är temat "Min favoritperenn". Jag funderade på om jag verkligen hade någon särskild, jag hittar oftast det vackra zäbi kombinationer mer än i en enskild specifik växt. Men en av de perenner som hamnar mest i kameralinsen är nog julrosen. Den kan ju helt förtrolla en, när man tittar närmre och in i dess gömställe. Jag har turen att den frösår sig rejält i trädgården så den dyker upp lite här och där i alla möjliga nyanser.

Vill du se fler Favoritperenner så kan du som vanligt gå in på bloggen "Bland rosor och bladlöss"








11 kommentarer:

  1. Julrosen är en klar favorit hos mig och många andra.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Är man inte redan förtjust i dem så blir man efter att ha sett dina fina bilder! Jag väntar med spänning på att våra rödskiftande ska börja fröså sig, hittills är det bara den grönvita som ynglat :)

    SvaraRadera
  3. Du har så rätt, det är en absolut favorit. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Javisst, er det noe trolsk med denne! Både tidspunkt den blomsrer på og blomstene er som fra en magisk verden.

    SvaraRadera
  5. Vackert val och en tuffing som ger glädje så här års :) Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  6. Kan bara säga att jag håller med.Ett bra val men valet är inte lätt en sån här gång det finns många favoriter att välja mellan
    Ha en bra dag
    Meta

    SvaraRadera
  7. Så många fina bilder av en riktig stor favorit.

    Trevlig Helg

    SvaraRadera
  8. Det låter fantastiskt att de frösår sig så bra! Hoppas det blir så här också så småning om.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Julrosen är vacker och din hade en fin färg! Jag har bara vita kvar. de andra har försvunnit av någon anledning. Ha en fin helg.

    kram louise

    SvaraRadera
  10. Ja den er vakker:) Dessverre har jeg ingen selv.

    SvaraRadera
  11. Så roligt att den trivs och frösår sig. Önskar jag att mina också skulle göra.
    Anette

    SvaraRadera