tisdag 22 juli 2014

Sommarlov

Oj, det var ju inte riktigt planerat att det skulle bli en sådan lång bloggpaus. Det kom en begravning, skolavslutning, midsommar och en hektiskt sista vecka på jobbet emellan. Jag tappade nästan andan av livets hastighet. ;-) Sedan följde jag upp det hela med en första vecka på semestern med sjukdom och sängliggande följt av två helt fantastiska semesterveckor där njutning stod på schemat. Nu är jag tillbaka på jobbet, men fortfarande så försöker jag hålla kvar lite semestermood.


I helgen var vi på ett fantastiskt kalas. Det var svägerskan som fyllde 40 och lillkusinen 3 år. I ett sagolikt väder så ställde de till med ett gardenparty på deras gård. Allt var bara toppen!


 


Vi började på eftermiddagen med lite mingel, välkomstdrink och melon som svalkade bra i hettan. Som tur är har de en hel del stora träd som gav skugga. Här ser vi de två födelsedagsbarnen och sedan fick faktiskt bloggerskan vara med på en bild, trots att hon stod bakom kameran mest hela dagen. Jag fick uppdraget att dokumentera dagen så det blev ett antal hundra bilder i kameran.


 
 
Fram på eftermiddagen så bjöds det på grillning. Det var värden själv, min bror, som naturligtvis var grillmästare. Efter det bjöds det på kaffe och tårta och självklart serverades härlig jordgubbstårta så här mitt i högsommaren.
 



En hel del aktiviteter och förströelser var det under dagen. Barnen spelade fotboll tills de var genomsvetta, tipspromenad och fram på kvällen så plockades åkgräsklipparen fram till alla barns stora förtjusning.






Fram på kvällen blev det underhållning med ett flertal trubadurer som avlöste varandra, 2 sångerskor och hela 4 trubadurer turades om. Det är inte helt fel när man bjuder in musikaliska vänner som sköter underhållningen själva. ;-) Som sagt var, det var en helt fantastisk dag och kväll och festen avslutades inte förrän fram på småtimmarna med en nattvickning.


1 kommentar: