onsdag 23 juli 2014

Nysytt i hettan

 
 
I ett av paketen till den söta 3-åringen låg det naturligtvis lite kläder som jag sytt. Det gör det alltid då mamman har det som nummer ett på önskelistan. Lite leksaker som gör sötnosen glad blev det ju också. Naturligtvis!
 
 

 
Det blev en enkel kjol i det härliga sommartyget ifrån Strömming Design. Det var allt tyget räckte till när jag själv hade sytt mig en klänning. Till kjolen sydde jag ett härligt svalt linne i viscosejersey ifrån Stoff & Stil.
 



När jag ändå besökte systugan så passade jag på att sno ihop sommarklänningen till mig själv också. Det blev en enkel modell där grunden kommer ifrån toppen Rose i boken "Sy!". Jag har dock justerat så att den blev v-ringad och baktill har den en bred brottarringning.




I paketet låg det även en singoallaklänning i härlig tunn bomullsvoile. Tyget köpte jag på Nygårdsannas senaste utförsäljning och modellen är min egen som har ingått i nyfiQens sortiment. Just det här tyget har jag gott om och det ligger redan en klänning till mig själv tillklippt och jag funderar på om det inte skall bli en liten blus i det också. Men just nu njuter jag av sommarvärmen och ett nytt besök i systugan blir det inte förrän vädret blir sämre.



3 kommentarer:

  1. Söta klänningar på en söt tjej! Förstår att presenterna uppskattades!

    SvaraRadera
  2. Men å sån söt liten snutta å vad duktig du är! Nu blev jag ju supersugen på att rota fram min symaskin med..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Tack för dina snälla ord om min blogg! <3
    Vilken fin blogg du själv har. Otroligt vad kreativ och duktig du är!

    SvaraRadera