onsdag 11 juni 2014

Skolavslutningskläder

Det inte alltid man hinner allt man vill göra, man måste prioritera ibland. Därför blev det till att åka till stan och införskaffa lite skolavslutningskläder till lilleman. Jag hittade praktiska och sommarfräscha kläder på Lindex. Nu när det är dags för första skolavlutningen så blir det orange t-shirt och jeansshorts med en urläcker randig skjorta ovanpå. Han kommer bli så grymt snygg min lille kille. På fredag är det dags!




I veckan fick jag ett litet paket med de mest fantastiska tyger jag sett. Det är skillnad på kvalité och kvalité, fick jag bevis på. Tygerna har jag tillsammans med en tygvän beställt ifrån Emma one sock och det var framförallt sidenjerseyn, den rosa, jag var lite nyfiken på. Den gjorde mig inte besviken. Den är helt sagolikt härlig, och även om den kostade lite mer än vad man är van vid så kommer det bli fler beställningar. Jersyn var tänkt till en topp men funderingar går mot att det istället får bli en klänning. Det grå är en sidencharmeuse som jag hade tänkt skulle bli en underklänning, men vi får väl se vad det blir. En ljusgrå sidenklänning till lördagens fest vore heller inte fel. ;-) Det svarta är en stickad linnejersey som jag tror kan bli kanon till en kofta.




Sedan hade jag ju tänkt mig visa lite nysytt, men det är inte alltid lätt att hitta fototillfällen, så ni får nöja er med lite bilder på en favoritklänning jag sytt. Det är en ljust rosa klänning (lite lik sidentyget i färg, tror ni jag gillar rosa?) i en slinkig jersey. Modellen kommer ursprungligen ifrån Ottobre Creative´s bästa damtoppar som jag modifierat till en klänning. Nedtill har jag broderat på en rutigt bomullstyg som jag sedan sytt på med råa kanter. Enkel och bekväm sommarklänning!




2 kommentarer:

  1. Vilken härlig sommarklänning, passar perfekt på dig! Är fortfarande rätt avundsjuk på dina fina tyger, måste nog ta o kika om jag inte ska beställa lite därifrån snart :)!

    SvaraRadera
  2. Alltid lika snygg! Jättefin sommarklänning.

    SvaraRadera