tisdag 6 maj 2014

Vår i växthuset


 Jag har kompletterat växthuset med lite smått och gott. Efter att ha blivit inspirerad av Linda på bloggen Växthussliv så var jag till Biltema och köpte några murarbaljor som skall komplettera mina spirorör som odlingskärl. Jag tänker mig att jag skall få plats 3 plantor i var balja.


En skön campingstol fick även följa med hem. Jag har tidigare haft en rottingstol men den har börjat gå sönder i sitsen och dessutom är den inte direkt skön att sitta i. Under våren har jag istället använt mig av en badenbaden men de vill jag ju använda ute i trädgården i sommar så det fick bli en skön campingstol istället. Den tar inte så stor plats och är riktigt skön att sitta i när det blåser lite för kallt utanför dörren.


För att få kolla på nattemperaturerna och på så vis veta när det är säkert att flytta ut plantorna i växthuset så blev det även en termometer. Förhoppningsvis visar den att vattentunnan magasinerar så bra värme från dagen så att det redan nu är frostfritt inne i växthuset. Det börjar bli riktigt fullt bland odlingarna inne i garaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar