onsdag 23 april 2014

Underbara onsdag - förändring



Bättre sent än aldrig - här kommer mitt inlägg som ansluter till Lindas "Underbara onsdag". Dagens tema är förändring och det sker i trädgården i mängd. Särskilt nu när all växtlighet fullkomligt exploderar. Nedanstående bilder på en av mina härliga kabbelekor är tagna med två dagars mellanrum. Knopparna är från i söndags och bilden på den utslagna blomman tog jag under min trädgårdsrunda igår. Trädgårdsrundor är något som sker ofta för tillfället, helst fler gånger per dag, en på morgonen innan jobbet och någon/några på kvällen. Det gäller att hinna med alla förändringar som sker i trädgården nu.




Förutom förändringar i växtlighet så är jag så himla nöjd med min förändrade köksträdgård som jag jobbade med i helgen. I mitt förra inlägg kan du se hur det ser ut nu och här hittar du hur det såg ut i fjol då det bara odlades ogräs och potatis i landet. Jag längtar efter att få visa bilder på härliga i sommar. ;-)

Ha en fortsatt trevlig onsdag allihop!

2 kommentarer:

  1. Så fina! Skulle gärna vilja ha kabbelekor i diket. Var har du dina och hur "fick du dit" dem? Sådde eller stoppade ner färdiga plantor?

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Vilka fina kabbelekor! Jag har vid dammen , men de är inte så frodiga som dina. Visst är det en härlig tid nu, jag tar också åtskilliga rundor i trädgården varje dag för att inspektera vad som kommer upp./ Titti

    SvaraRadera