tisdag 22 april 2014

Köksträdgård redo!

Vilken helg, vilken fantastisk påskhelg vi har haft! Man mår gott i hela kroppen när vädret visar sig på sin bästa sida och man kan vara ute hela dagarna, ända in på kvällskvisten. Hela helgen har jag tillbringat i trädgården och faktiskt slitit hårt, jag har blåsor i händerna av allt grävande. Men nu så är köksträdgården färdiggrävd och all jord är rensad och sållad från igräs. Jag kan bara säga - Jösses så härligt och så nöjd jag är!



Potatisen är på plats i jorden och pallkragar och såbäddar är redo för sådd. Det som återstår är att fylla pallkragen där squaschen skall planteras samt att bygga klätterstöd till ärtor och bönor.  I år har jag utökat odlingarna från de tidigare 3 pallkragarna till 6 pallkragar och en såbädd motsvarande 2,5 pallkrage så i år räknar jag med stor skörd.



Ikväll har jag och Lilleman roat oss att skriva namnpinnar som är nedsatta så nu är det bara att så lite i taget så man inte förtar sig. Det jag insåg när vi satta pinnarna på plats är att jag har missat sallad i olika formationer, vill ju ha både lite plocksallad, mangold och isbergsallad så det får jag tränga ned någonstans.

 
 
Pinnarna är "tändstickor" som jag köpt från Biltema och funkar kanon som namnpinnar i odlingsbäddarna. De är i bra storlek och kostar nästintill ingenting. Jag har väl pinnar som räcker åtminstone 10 år framöver (3 kg tändstickor) som jag gav 50 kronor för. Toppen! Återstår och se hur pennan jag använde fungerar. Kanske är det bättre att skriva med en snickarblyerts.
 
 

1 kommentar:

  1. Så prydligt det ser ut. Jag har inget riktigt sug i år för själva trädgården och börjar fundera på perenner ... men lusten kanske kommer ...

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera