fredag 25 april 2014

Blommig fredag - Våren hos mig




Jag har tänkt att hänga på Blommig fredag som administreras av bloggen Bland rosor och bladlöss. Så här kommer mitt första inlägg i med temat "Våren hos mig".





Det var inte så svårt att bestämma vad inlägget skulle handla om för det verkliga startskotten och min absoluta favorit i trädgården är när min stora blodlönn blommar. Det är ett sagolikt skådespel med de gula blommorna som kontrasterar så fint till den röda bladsprickningen. Att trädet står så placerat så kvällssolen silas igenom dess grenar gör det hela inte sämre. Det pirrar i kroppen av glädje när jag tittar på träden vid den här tiden och jag kan inte riktigt se mig mätt. Blomningen har precis börjat och jag njuter av den varje kväll.

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra blommor. Visste faktiskt inte att trädet blommar. Gör vanlig lönn också det? Det borde den ju göra ... måste nog vara lite mer uppmärksam i sommar :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en sjelden blomst å se! Vakker kontrast :-)

    SvaraRadera