fredag 27 september 2013

En ny hobby?


Jag som aldrig gillat att baka , insåg efter att bakat en fotbollstårta till Gabriel när han fyllde 6 år att det faktiskt var rätt kul. Därför tog jag tillfället i akt att baka ytterligare en tårta när släkten kom och gratulerade. Vi är inga tårt- och kakmonster själva så det gäller att bjuda. ;-)



Botten är en vanlig ljus botten efter recptet "lika delar", den blev hög och fluffig och jag blev lycklig. ;-) Till fyllning valde jag ananasgrädde och kokosmousse, som topping björnbärsfrosting och chokladganasche och jag dekorerade med smält björnbärsmarmelad och björnbär från trädgården. Tårtan blev en succé på kalaset, alla tyckte om den förutom födelsedagsbarnet.


 

 Ikväll är Gabriel och jag ensamma hemma och då blir det nya godsaker. Vi skall försöka få till blåbärsmuffins denna gång. Vi får se till vem vi kan bjuda bort dem. ;-)


Någon ny hobby blir det nog inte för jag hinner inte riktigt med de som jag har. Trädgårdsarbete, inredning och sömnad tar ju en hel del. Men ett och annat bakverk när lusten faller på kan jag nog hinna med. ;-)

Ha en skön fredag, allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar