lördag 28 september 2013

Gröna och lila toner

Lugnt och harmoniskt har vi startat vår lördag. Huset är städat och soffbordet har fått lite helgpynt i form av några liljor jag köpte på Ica. En kopp kaffe, lite gott bake off-bröd och några tända ljus är en perfekt start. Att helgen inte innehåller några större planerade aktiviteter gör det hela inte sämre.



Jag skall snart gå ned till systugan och sy klart mina Thurlow, grå ullbyxor som skall ingå i min höst-SWAP. Planen är att jag även skall hinna med att sy en blus och en kofta innan helgen är över så min SWAP blir helt klar. Jag är sugen på att påbörja min vinter-SWAP, som skall gå i svart och vitt. Funderingarna kring den börjar "landa" så smått.

 

 En kudde fick följa med hem igår. Jag har gått och suktat över den länge och den passade ju superfint in bland de övriga kuddarna i tv-soffan. Rummet har fått lite mer hösttoner i form av lime och lila. Ytterligare några kuddar skall få hitta upp från systugan är det tänkt.



I övrigt har jag tänkt att gå ut i trädgården och höststöka lite grann. Min nyanlagda lundrabatt väntar på att bli rensad. Vad mycket fröogräs som vaknar till liv när man rör i jorden, jag återanvände ju min kompostjord till denna. Kanske kan det få åka ned lite vårlökar i den rabatten också. I så fall får det bli en tur till den lokala Provinsbutiken som har liknande sortiment som Odal. Jag har dessutom lovat Gabriel att vi skall baka blåbärsmuffins, så vi har lite gott till eftermiddagsfikat. Men först är det dags att ta tag i disken efter en slö fredagskväll.




Ha en skön lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar