fredag 26 juli 2013

Sommarmat och njutning

Igår var en dag med minimalt med trädgårdsarbete. Det kändes som kroppen behövde vila efter några dagar med hårt grävande. Det blev en hel del tid i skuggan av parasollet intill dammen. Denna sittgrupp har blivit ett nytt favorithörn i trädgården. Så underbart mysigt med parasollet som omsluts av de intilliggande träden, Rönnsumak och Katsura intill den porlande dammen.


För övrigt hade jag några timmar med härlig meditation. Gissa vad jag gjorde!



Jag fyllde på frysen inför vintern. Jag var till skogen i några timmar och plockade blåbär. Vilken härlig meditativ syssla! Att bara vara helt för sig själv långt ute i skogen, sitta på huk och glädjas åt att naturen kan skänka en sådant godis, godis som dessutom är oerhört nyttigt. Min absoluta favorit är yoghurt med blåbär och honung. Passar perfekt till en lyxig helgfrukost.



Idag blir det nog fortsatt trädgårdsarbete. Vill ju så gärna ha min rabatt full med jord så att man kan börja att plantera lite så smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar