torsdag 25 juli 2013

God morgon!

Sitter nu på terrassen och njuter i arla morgonstund, citronmelissen sprider sin underbara doft omkring sig. Jag har precis druckit morgonkaffet och läst tidningen, och även hunnit med en morgonrunda i trädgården. Jag älskar sådana här varma semesterdagar när man kan gå omkring hemma och njuta. Igår kväll blev det även ett dopp i den nystartade poolen som kommit på plats utanför terrassen, men det var lite för kallt för att vara riktigt skönt. ;-)


Det pågående projektet i trädgården är anläggandet av det mellersta lundpartiet som skall göra detta område komplett. Om jag nu inte kommer på något ytterligare ;-). Planen var att endast iordningställa rabattkanterna och de kringliggande gångarna, men det är svårt att sluta när man väl börjat. Jag fortsatte med att gräva bort all gräs i rabatten och därefter har jag påbörjat att fylla på jord från vår "skräphög". Det är en hel del ogräs däri så det blir mycket sållande och rensande av jorden. Men jag får "två flugor i en smäll", jag blir av med "skräphögen" som skämt ett hörn i trädgården samtidigt får jag god jord till rabatten. Skall endast komplettera med torvmull till sist. Det är tungt arbete, både gräva bort grässvål och fylla på jord från "skräphögen" men det är ju även så KUL.



Här får ni även lite härliga pics från min morgonrunda. Det går inte låta bli att ta en hel mängd foton när det är så ljuvligt ute. Ha det gott och njut så mycket ni bara kan av den här härliga sommaren!







Om det möjligtvis finns några som följer bloggen fortfarande så hoppas jag att ni står ut med allt trädgårdsprat, det är det som upptar min tid nu. Det första som skall göras när vädret blir sämre är att städa systugan för att få mer inspiration till just detta. Innan dess så besöker jag den inte då den är deprimerande i allt stök. Däremot har jag anmält mig till Kånkarongs SWAP (Sew with a plan) på Facebook. Eftersom jag inte färdigställde den tidigare SWAPen så får den lilla som grund med små förändringar. Här kan du läsa mer om den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar