lördag 13 augusti 2011

Avbrott i kollektionssömnad!

Häromdagen fick jag en kul "bråttom"-beställning från en ny kund. Hon hade sett mina kläder i butiken vid Säfstaholms Slottcafé,  och tyckte om dessa men ville höstanpassa dem något. Lilltjejen fyllde år om några dagar därför fick jag avbryta arbetet med höst/vinterkollektionen och sticka emellan med denna beställning.

Beställningen bestod av en långärmad variant av tröja med ugglor från Znok (den sista lilla biten jag hade kvar i lager) och till detta valdes limegröna detaljer. Till byxor valdes den lite mörkare gröna (olivgrön) velour som är helt underbar med fantastiskt lyster. Tycker man om grönt kan jag verkligen rekomendera denna nyans, så fin!


Ytterligare en muddbyxa men då i Jny's bruna molnvelour och till detta en matchande dregglis/scarf i storlek "stor" som passar ypperligt som halsvärmare i vinter. Scarfen har brun fleece på baksidan.

På dessa produkter kan ni se mina två varianter på namnlappar. På scarfen sitter min namnlapp med den gamla loggan (de får duga till de är slut), dessa lappar använder jag på de produkter som inte har storlek och tvättråd. På byxorna syns mina nya lappar som jag är helt kär i. Synligt på produkterna sätter jag min fina slända (designad av Knastroll) och inuti finns mitt namn "nyfiQen" på storleks- och tvättrådslapparna. Dessa lappar har jag köpt från 3exter.


Även två nyfiQen-mössor, en till mamma och en till dottern, ingick i beställningen i färgskalan svart, grått och vitt. Mössorna är sydda i mudd/stretchjersey från Stoff & Stil och blir därför stabila och lagom tjocka inför kommande årstider. Min nyfiQen-logga kompletteras med ett par nyfikna ögon ovanför.

Om man vill förbereda sig inför hösten så finns dessa mössor i olika färgställningar att beställa på Facebook-sidan. Du kan även skicka ett mail med en förfrågan fram till dess den nya webshoppen lanseras.


modell: nyfiQen långärmad tröja i stlk 98/104, nyfiQen muddbyxa i stlk 86/92 och 98/104, nyfiQen dregglis/scarf stlk stor och mössa standard i stlk barn stor (4-7 år) och vuxen liten.

material: Uggletyg från Znok, olivgrön velour från Andersson & Hjalmarsson, molnvelour och molnjersey från JnyDesign, brun fleece från Tygvaruhuset och lime, brun och svart ( mössan) mudd från Stoff & Stil

att tänka på: Så kul med nya kunder! I övrigt är produkterna sydda i välbeprövade modeller ur nyfiQens sortiment och går snabbt och smidigt att sy.

1 kommentar:

  1. Jätte fina plagg, vist är det härligt med moln tyget man ledsnar liksom aldrig =)

    SvaraRadera