tisdag 15 juni 2010

Vackra sjöhästar!

I helgen fyllde en av Gabriels kompisar hos dagmamman år. Tyvärr så missade han kalaset då hans storebror tog studenten. I vilket fall som helst så blev det en liten present som överlämnades på måndag morgon istället. Önskningarna bestod av små figurer med stora huvuden som gick att köpa på ICA eller Barbiesaker. Jag är ju en tråkig person som helst inte följer önskningar, så istället blev det en hemmasydd present. Vad annars?

En färggrann väska som jag tycker passar en liten (stor) tjej som fyller 6 år. Utsidan är härligt limegrön och prydd med ett härligt broderi föreställande sjöhästar. Tyvärr hamnade broderiet lite snett om man skall vara petig, men jag hoppas inte det är något "gemene man" ser. För att tjejen skall veta att det är sin väska så broderade jag även namnet. Lite tokigt dock att använda skrivstil då det blir lite för svårt att läsa för en 6-åring.

Väskan är enkelt sydd med avsydda hörn för att få en liten botten. Till foder och axelband har jag använt mig att ett mönstrat tyg från Ikea. Emelie prövade väskan direkt och den passa perfekt, lagom lång axelrem för att hänga bekvämt. Och det var en nöjd liten tjej trots att inte önskningarna uppfylldes.

modell: Eget (vanlig fyrkant med avsydda hörn för at få botten)

material: både enfärgad och mönstrad lakansväv från Ikea. Broderiet hittade jag på min hårddisk, var det kommer ifrån från början vet jag inte.

att tänka på: roligt när egensydda presenter uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar