torsdag 17 juni 2010

Till de små

Det var länge sedan som jag sydda filtar. Trots att filtar är bra att ha vid försäljning på exempelvis marknader så har jag har inte sytt några sedan Gabriel var liten. Nu äntligen blev det av, till börja i ett enda exemplar, men mer är på gång i varierande färger. Denna filt skall läggas ned i butiken på Säfstaholms Slottscafé


Jag har länge haft en idé om att pryda produkter för de allra minsta med en söt liten text och nu blev det verklighet. Ordet jag har valt, söting, används ofta av Gabriel och han har fått övriga familjen att uttrycka sitt gillande genom att säga söting. Broderiet är egen stygnsättning av en kombination av flera teckensnitt. Jag ville ha lite "krusidull" utan att det blir svårläst. Fler produkter på samma tema är under produktion.




Filten är sydd i härlig gul interlock med prickar och klöver ifrån DeerDot, baksidan är i tjock gosig röd velour från Andersson & Hjalmarsson.



modell: ingen allt för komplicerad

material: gul mönstrad interlock från DeerDot, röd velour från Andersson & Hjalmarsson och kantbanden är i interlock från JnyDesign

att tänka på: så skoj, lätt och snabb att sy. Nu blir det fler filtar inom kort!

2 kommentarer:

  1. Jättefin! Och vad snyggt du har fått till broderiet :)

    SvaraRadera
  2. (Kommer upp till ytan och tar luft då och då...)

    Vilken underbar filt!! Broderiet är den berömda pricken och du har verkligen fått till den!
    Och ja, visst är det kul att sy filtar. ;-)

    SvaraRadera