måndag 31 maj 2010

Vårteckenutmaningen - sista veckan





Nu är det sommar iallafall hos mig och vårteckenutmaningen slutar i och med detta inlägg. Jag får förövrigt be om ursäkt för att rapporteringen från mig uteblev förra veckan, tiden räcker inte till ibland. Som vanligt så kan ni hitta övriga vårteckenbloggare inne hos Viveka.

I trädgården kan man verkligen se tecken på att vi nu går in i årstiden "sommar". Bladen har nästintill spruckit ut på alla träd, det är nog endast den sena Rönnsumaken som inte har sitt fulla bladverk ännu. Blodlönnarna som jag tidigare rapporterat om har fällt sina härligt gula blommor och nu står det röda bladen för färgprakten. Våtbädden inunder är full av växtlighet och rabattens tema är för tillfället - blad och gröna nyanser.



I övriga rabatter så är det gott om blomning. Underbara papgojtulpaner som matchar Hucheran perfekt, dillpionen som nu är fullt utveklad, prydnadsrabarber vid dammen och en cypress översållad av blå alpclematis.





Men största vår och sommartecknet får väl ändå dammen stå för. Nu är äntligen dammen rengjord och fiskarna har fått komma ut på sitt sommarboende. Det är ljuvligt att höra vattnets porlande så fort man öppnar terassdörren.

Med detta vill jag önska Glad sommar och hoppas på att återkomma med vårteckenutmaning även 2011.

1 kommentar:

  1. Nu är det verkligen dags att njuta av all grönska...
    Jag saknar dock värmen!
    Ha det underbart.
    Kramen.

    SvaraRadera