onsdag 14 april 2010

Skoj att dammsuga!!!

I veckan byttes äntligen vår gamla dammsugare ut mot en ny och bedårande variant, med namnet Husky. Den gamla, Philips T300 (wow!) , har några år på nacken då jag köpte den när jag flyttade hemifrån för 20 år sedan!!!!! I slutet har den saknat hjul, så den fick kana omkring på "magen". Det var svårt att sätta på och stänga av, så man fick använda sig utav stickkontakten för detta. Det allra sista som hände var att dammsugarslangen gick av (!) och lagades med silvertejp (funkar till det mesta) . Med andra ord så var det hög tid att skaffa en ny. Varför det dröjt berodde på att vi inte kunde bestämma oss för vilken sorts dammsugare vi ville ha, men till sist föll iallafall valet på en centraldammsugare.



I helgen monterade Johan in den och de sista åtgärderna färdigställdes i måndags kväll. Den suger dåligt var Johans första reaktion när vi testade den, trots att både ludd, skräp och grus försvann i ett naffs. Man lurar sig nämligen på att den är så tyst, en rejäl skillnad från vårt tidigare reaplan. Nu kommer det bli dammsuget en hel del här på Björkgatan (igen, det är andra inlägget som handlar om dammsugare här i bloggen!!!) och allra bäst är att vi kommer ha en extra slang nere i källaren. Trådrester och dammiga maskiner nere i systugan kommer att vara ett minne blott. Nu saknas endast ett förkläde och ett huckle, för jag känner mig som jag deltar i en 50-talsreklam om dammsugare - det är skoj att dammsuga!!!!!

1 kommentar:

  1. Lugn det går över...
    Vi har också en Husky.
    Numera har vi vant oss vid att ständigt kliva över dammsugarslangen. Min sambo envisas med att slangen ska hänga i skrubben under trappan, där megaspindlarna bor. Eftersom jag har extrem spindelfobi hänger jag inte in slangen där utan den ligger på golvet...

    SvaraRadera