onsdag 21 april 2010

Våteckenutmaning vecka 8



Nu är jag väldigt sen med inlägg om vårtecken och ni får vänta ytterligare på att få det "riktiga" inlägget för veckan. Jag har några härliga "godbitar" i trädgården som jag inte hunnit med att fota, tiden räcker inte till för närvarande. Men jag vill iallafall göra en "minirapport" om våren som verkligen har satt fart den sista tiden.


I torsdags gick startskottet för trädgårdsplaneringskursen som anordnas av vår lokala trädgårdsförening. Det var så roligt och inspirerande!

Innan vi anlade vår framsida efter omdräneringen av huset så ritade jag denna skiss, men på kursen är det tänkt att det skall bli en skiss över hela trädgården. Både över det befintliga, men även en del justeringar och nyanläggningar i trädgården skall planeras in. Vi är i startgroparna med att starta vårt garagebygge som gör stora förändringar i vår trädgård ut mot gatan och det finns en del utmaningar gällande trädgårdsplaneringen där. Jag hoppas på att få bra hjälp och inspiration på kursen. Innan första kurstillfället så skissade jag upp hur vår trädgård ser ut i dag men med det framtida garaget inritat. Det som skall planeras är en ny uppfart och komplettering av vår entrégång. Sedan skulle jag även vilja få till en planering av en lekstuga och lekområde på tomten samt några små justeringar för att få vårt woodland att bli mysigare och vår gräsrundel på baksidan lite mer framträdande. I samband med garagebygget så skall ett av mina älskade blodlönnar sågas ned och jag planerar att komplettera denna del av trädgården med nya träd.


För att inte bli helt bildlöst så kan visar jag även en sommarbild som får representera det andra vårtecknet i detta inlägg, i helgen städade vi och ställde iordning terassen. Nu återstår endast dynor och lite sommarpynt så blir den lika fin som på bilden. Detta får dock vänta till lite värmen kommer.


Ni hittar fler inlägg om vårtecken här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar