onsdag 2 december 2009

En givande dag!

En ledig eftermiddag tillsammans med hyffsat dagsljus innebar att den nya kameran fick jobba. Resultatet blev frusna fingrar, över 600 bilder och förhoppningsvis bättre produktbilder på nyfiQens webbutik. Då jag inte är något proffs på att fotografera och inte riktigt har "kläm på" vilken kamerainställning jag skall använda mig utav för att få de bästa bilderna så blir det ett gäng bilder med samma motiv men med olika kamerainställningar. Nu återstår det att välja ut de bästa som förhoppningsvis kräver minimal redigering i Photoshop. Ni får dock vänta med bildbevis, men inom kort så hoppas jag att produktbilderna hos nyfiQen skall bytas ut och då kommer även lite mer bildbevis här på bloggen. Jag har ju en hel mängd kläder att blogga om, efter all sömnad till julmarknaderna.





Istället för bilder på sydda kläder så kommer istället en bild på Gabriels nya vintergardiner. Jag tycker inte man behöver kalla dem julgardiner då de funkar att hänga upp längre än så. Motivet är i form av renar i ljusblått och matchar bra de detaljer som redan finns i Gabbes rum. I fönstret har han fått en lite modernare form av adventsstake i "eldfluge-modell", den vita krukan och dopljuset (som Gabriel har haft ned i golvet så att ljuset gått av - måste försöka ordna ett nytt hos kyrkan) har han haft i fönstret sedan tidigare och den ljusblå krukan har fått flytta ifrån köksbordet till Gabbes fönster. Det är bra när man kan ta från en plats och flytta till en annan - det blir billig förnyelse.
Imorgon fortsätter jag med inredningstemat och visar Gabriels adventskalender med småpaket. En och annan bild på en förväntansfull och nyfiken 2-åring kan också dyka upp.

2 kommentarer: