fredag 27 november 2009

Tidsbrist - dålig uppdatering

Jag har sagt det förr - tiden räcker inte till! Det är ju inget ovanligt att det är stressigt vid den här tiden året och i år är inget undantag. Det är mycket nu!!!
Förra helgen startade årets julmarknadssäsong med Läppe och det gick över förväntan. Tack alla kunder och besökare, det ger mig så mycket. Jag hade nästan glömt bort hur fantastiskt roligt det är att stå på marknad. I år var denna marknad utökad till två dagar, vilket dock var lite synd. Söndagens besöksantal kunde absolut inte mäta sig med lördagen och emellan varven blev det till och med lite långtråkigt. Det är tur att man har sällskap av trevliga Kerstin på Hjälmarslöjd. Kommande helg fortsätter vi med julmarknad på Säfstaholms slott i Vingåker. Där har vi inte tidigare varit med, så det skall bli spännande att stå på hemmaplan. Väl mött om du är i krokarna!



Igår var det en kort arbetsdag, har bytt schema och hämtar Gabriel redan 14.30 både torsdag och fredag. Igår när jag hämtat honom hos dagmamman begav vi oss ut i skogen på jakt efter lite härligt julpynt. Med oss följde lite pinnar (dessa samlade Gabriel), granris, mossa och blåbärsris som användes till att skapa lite adventsmys här hemma. Alla stakar och stjärnor är på plats och fredag eftermiddag skall upptas av att sy lite julgardiner som skall på plats. Några bilder ute i skogen blev det med den nya kameran, Canon EOS 500E. Nu var det ju inte riktigt så mörkt som det tycks verka på bilderna, utan det är ett resultat av mitt experimenterande med inställningar. Tyckte iallfall bilderna blev effektfulla och härliga.





Några ytterligare bilder på pyssel som avverkades igår och jag utlovar fler bilder till helgen när kameran skall få jobba i förhoppningsvis lite ljusare dagsljus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar