tisdag 30 juni 2009

Enkelt utan några detaljer!

Jag fortsätter att fylla på Gabriels sommargarderob (jösses så roligt det är att sy till sin egen familj, det var länge sedan jag hann med det) och ett par enkla sommarsvala gråsvarta linnebyxor syddes snabbt ihop på terassen. För en gång skulle utelämnade jag alla detaljer förutom namnlappen i rumpan som pryder alla mina plagg. Dessa byxor (Widde) är snabba och enkla att sy och endast stickningarna vid resåret i midjan och benslut sys på vanlig maskin, i övrigt används endast overlock.




Linnetyget köpte jag av Korps uppe på syfestivalen och är tunnt, mjukt och härligt och passar ypperligt till ett par heltäckande långbyxor varma dagar. Linne är ett underbart material tycker jag om man hittar rätt kvalité. Korps som faktisk även det ligger i Söderköping verkar ha en hel del. Jag har själv aldrig besökt dem på plats i Söderköping men jag tror det får bli ett besök även där vid nästa vända till Jofotex. Tyget är mörkt grått, nästan svart och kommer att passa till många färgglada t-shirtar som Gabriel ha i sin garderob.




Att blogga och framför allt visa bilder på enkla raka muddbyxor i svart linne kanske inte är så inspirerande, därför fick lille Alex ta på sig en matchande grön t-shirt som ingår i sortiment mimis. Denna t-shirt finns att köpa för omgående leverans här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar