tisdag 19 maj 2009

Klassiska färger med marin inspiration

Jag fortsätter med att visa lite av helgens sömnad - ett rejält symaraton var det. Den andra klänningen som jag sydde har jag haft i huvudet en längre tid och nu är den verklig. Måste faktiskt erkänna att resultatet blev lika bra som bilden jag haft i huvudet. Vad roligt det är när sådant händer. Jag har en längre tid letat efter det perfekta tyget som skulle vara ljusblått i klassiskt stil och gärna rutigt. Visst har det funnits en del men tygerna hag sett har inte varit helt rätt, antingen har det varit utseende eller kvalitén som inte stämt överens med mina tankar. När jag sedan hittade detta härliga poplinliknande tyg hos NeaNobelle på syfestivalen kändes det helt rätt, att dessutom hade ett bra pris på det var ju inte helt fel. Att kombinera just ljusblått med röda dekorsömmar var det tänkt från början och när jag testat en del varianter så beslutade jag mig för en blommönstrad men som

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar