tisdag 14 april 2009

Mycket sedan sist!

Som jag skrev i förra inlägget så är det mycket som har hänt på sista tiden och blogginlägg har uteblivit. Jag vet inte riktigt vart jag skall börja - med andra ord så är det lika bra att börja från början och "beta av" efterhand. Kan väl nämna att jag förde över 371 bilder ifrån kameran, så jag har lite bilder att utgå ifrån.



För en tid sedan så fick vi ju äntligen tillbaka vår bil som varit inne på verkstad efter att ha haft inbrott i den. Kan ni tänka er - bilen står 5 meter utanför vårt sovrumsfönster och "bovarna" har hållt på utan att vi reagerat. Ok, det kanske är förståligt, men att de dessutom har undgått att väcka upp den väldigt vaktiga "grann-schäfern" när de bar ut 8 däck från grannens garage är ju helt otroligt. I allafall så blev de avbrutna av vår brevbärare till granne när han skulle till jobbet och de hann bara göra åverkan på bilen utan att få den med sig. Efter att ha lånat pappas bil i tre veckor, så var det dags för att lämna hem den, när vi fick tillbaka vår. En tripp till Göteborg blev det med andra ord för mig och Gabriel. På nedresan fick vi även tillfälle att besöka det underbara Andersson & Hjalmarsson i Ulricehamn. Ett tiotal meter tyg till mig själv och 7 meter på beställning fick jag med mig. Jag kan lova att det är en guldgruva vad det gäller trikå och velour!

Efter att ha tillbringat en kväll hemma hos min bror med sambo och en dag i city i deras sällskap var det dags att ta tåget hem - välpackad. 17 meter tyg, en bilbarnstol, övrig shopping och övernattnings-kit fick samsas med Gabriel på vagnen och i ryggsäcken.



Tygerna som jag fick med mig hem borde jag ju visa, men de är varken tvättade eller fotade. De som var beställningar är dessutom levererade i samband med den trevliga syjunte-träff som vi hade uppe på Syfestivalen. Hoppas att man får se trevliga alster i bloggar av dessa tyger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar