fredag 13 mars 2009

Livstecken

Det kanske dags att ge sig till känna så ni inte tror att jag helt har slutat att blogga. Så är inte fallet, men själva sömnaden är för tillfället betydligt roligare än att ta foto och blogga. I och för sig så har jag fått tillbaka min kära kamera och min bror har fått en egen i födelsedagspresent, men inspirationen till att gå ut och fota finns inte riktigt. Därför får ni hålla tillgoda med lite gamla bilder. Jag kan dock meddela att när inspirationen kommer tillbaka så finns det en hel del att blogga om, för hemma i systugan så ligger fullt med färdiga plagg som skall ingå i marknadskollektionen och Gabriel har dessutom hunnit med att få några plagg han också.

För ett tag sedan så röjde vi lite hemma och den sedan länge urvuxna babysittern skulle ställas upp på vinden. Nu tyckte då inte Gabriel att ha riktigt ännu hade växt ur den, utan den fungerade alldeles ypperligt som en skön fotölj som man så häftigt kunde gunga i. Att inte babysittern slog i golvet när Gabriel gungade för fullt är ju ett bevis på att han är en liten "skit". Jag har läst om små spädbarn som innan användningstidens slut måste ställa undan babysitter för att den slår i golvet. Inte för Gabriel som vägde 10 kg på sin 1,5 årskontroll.



Nu får ni alla ha en trevlig helg. Själv skall jag umgås med vänner och familj i början av helgen, vänner från mina hemtrakter kommer i eftermiddag och i morgon skall vi möta upp ytterligare vänner för att tillbringa dagen på Gustavsvik. Helgen avslutar jag med ett "hemparty" för mammagruppen där jag kommer att visa mina nya vårkläder från mimiS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar