söndag 5 oktober 2008

Tvillingset

Ett litet tvillingset har gått iväg västerut. Det är min bror och svägerska som skall gratulera nyfödda tvillingtjejer och ville ha några kläder av mig till detta. Vilken komplimang.


Valet föll på Anderssons & Hjalmarssons underbara randiga velour i rött och cerict till muddbyxor. Dessa är sydda i mitt eget mudbbyxmönster och har cerice mudd i benslut och midja. Till detta önskades två matchande men inte helt lika bodys, det blev en body med röda ugglor och en med röda elefanter båda kantade med Stoff & Stils cerica mudd. Dessa body är gjorda utifrån mitt eget tröjmönster med raglanärm men blivit förlängd till body. Känns bra att veta att både tröja och body är lika stora så att kunder vet vad de får om de har prövat något plagg tidigare.



För att få till lite extra proffsighet men framförallt att få tvättråden att nå fram ända till slutkund pryd kläderna med mina etiketter. Logga med bloggadress på framsida och tvättråd och modellspecifikation på baksidan.





Mönster: Eget muddbyxmönster Softy i stlk 62/68 och eget bodymönster som utgår från eget tröjmönster Tischa long R i stlk 62/68. Knäppningen sker i raglansömmen med tre tryckknappar.


Material: Byxor i randig velour i cericet och rött från Andersson & Hjalmarsson med cerice mudd från Stoff & Stil, bodies i röda elefanter och röda ugglor från Jofotex med cericet mudd från Stoff & Stil.


Att tänka på: Riktigt bra blev seten och jag hoppas de kommer uppskattas. Jag skall försöka rita upp "riktiga" mönster på body i fler storlekar, stlk 74/80 och kanske också 86/92.


1 kommentar:

  1. jättesnygga kläder och roligt att det inte är exakt lika. Jag såg kombinationen rosa mudd på röd elefanttröja förra helgen och kan intyga att det är ännu snyggare "live"

    SvaraRadera