tisdag 6 maj 2008

Mycket att göra!

Det har blivit lite dåligt med blogginlägg på sistone. Det beror inte på att jag inte har något att blogga om, tvärtom. Det är fullt upp för tillfället och jag hinner inte med allt jag vill göra, däribland bloggandet.

Renoveringen är fortfarande inte klar. Det är elarbete, golvlister, garderobs- och fönsterhandtag som är kvar. Dessutom har jag varken hängt upp gardiner eller tavlor. Gardinerna måste sys och tavlor går ju bara hängas upp när lusten faller på. I annat fall blir det inget bra.




I helgen deltog vi i marknadsmästerskap i agility. Jag är inte helt nöjd med resultatet då vi bara blev 4:a. Ramsey var vädigt distraherad av all publik som stod nära, nu vet vi vad vi har att träna på.


Alla perenner är nedklippta, äppleträdet är klippt (päronträdet återstår) och gräsmattan är äntligen klippt. Dammen är rensad, nu saknas bara en ny dammpump (handelsträdgården får hem i veckan) så fiskarna kan flytta ut.




Växthuset är städat och tomatplantor är utplanterade. Det är lite tidigt för tomatplantor men jag hittade lite roliga sorter på marknaden som jag passade på att köpa. Jag får hålla koll på frostnätter och elda ljus vid dessa tillfällen, så skall det väl klara sig. De står iallafall bättre utplanterade i växthuset än inne.




Terassen är städad och möblerna på plats. Nu är det bara en inoljning av trädgårsmöblerna samt dyner, pynt och sommarblommor som saknas. Det sistnämnda får vänta på lite bättre väder, men inoljning skall ske till helgen.




Sist men inte minst har jag klippt till en hel hög med kläder som skall sys.


Från vänster till höger finns fyra omlottklänningar i brunblommigt tyg, en omlottklänning i multifärgat IKEA-tyg, en "rynk-klänning" i ljusgrönt tyg med vita prickar, två velourjackor i rätt och turkost, muddbyxor i brunt och turkost och ett gäng bodies - två röda ugglor, två turkos/blå-randiga, två bruna ugglor, en grön/gul-randig (ser ut som grönt på bilden) och en oranga kaniner.


En glad nyhet är att Gabriel håller på att få sin 3:e och 4:e tand samt att han börjar få lite rundare kinder efter magsjukan han hade. På senaste vägningen hade han bara gått upp 500 g på 6 veckor, men jag tror att dessa 500 g har kommit de sista två veckorna. Han äter som en häst!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar