fredag 1 februari 2008

Blir det något sytt?

På senaste tiden så har det varit en hel del kalas här hemma så det blir inte så mycket sytt. Nu börjar man bli trött på detta planerande och matkontot lider ju en hel del av detta också. Först var det jul och nyår med traditionella kalas, på trettonafton hade vi dop för Gabriel, förra helgen var det kalas för för släkt för att fira två födelsedagsbarn här i familjen (Johan 40 och Josefine 12) och nu till helgen så blir det lite party för en del vänner. När denna helgen har gått så skall vi inte ställa till med kalas på länge.


Men idag så kunde jag inte stå emot lusten att ta tag i systugan, även om jag egentligen borde förbereda för mogondagen. När Gabriel sov så blev det en hel del tillklippt - en "dagisväska" (även om jag inte skall använda den till det ändamålet), ett antal näsduksfodral, en klänning och fyra bodies. Eftersom min systuga/tvättstuga är trång så klipper jag till mina tyger vid köksbordet., villket inte är så dumt för då kan TVn stå på. Drömmen är dock ett större syrum där man kan ha ett tillklippningsbord stående permanent och även mer plats för tyg och tillbehör och för framtida symaskiner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar