fredag 1 februari 2008

Min goding!

Det har blivit lite dåligt med bilder på Gabriel den sista tiden. När han var nyfödd då tog jag ett flertal bilder var dag, men nu kan det gå veckor mellan varven. Jag skall försöka skärpa mig, för det är ju så trevligt att kunna titta tillbaka och se hur han utvecklar sig.

Han växer, frodas (förra veckan var vi på föräldragruppen och mätte - 65,5 cm lång och 6860 g är statusen) och utvecklas. Nu får man verkligen kontakt med honom och man kan umgås på ett helt annat vis än när han var nyfödd. Man kittlar honom och han skrattar långt ned i halsen, han rullar runt på alla möjliga vis och till och med snurrar så att huvudet kommer där fötterna har varit (även om det tar en stund innan halvvarvet är snurrat). Det dröjer nog inte länge förrän han börjar att krypa eller "åla" sig framåt. Tendens att dra upp fötterna under sig börjar iallafall komma.

Ett problem för tillfället är att han dregglar mycket, men jag känner dock inte att några tänder är på gång ännu. Dregglandet gör att han är enormt torr på hakan och kinderna och vi smörjer med Helosan så ofta vi kan. Hoppas på att det skall gå över snart. Han har också ovanan att suga på det mesta och allt som oftast så blir det sockarna som åker in i munnen, blir sura och åker av foten. Som tur är har vi relativt varmt härhemma så barfota är en vanlig syn.

På bilden har Gabriel en body i tyg från E-slöjd och turkosa muddbyxor. Den turkosa velouren är ett favorittyg som snart börjar ta slut, tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag köpt den. Trist!

Gabriel vid "matbordet", var på Ikea och kompletterade hans matstol med en bricka man kunde sätta fast. Detta är toppen, särskilt när han sitter med när man gör något annat, då kan han ha sina leksaker på bordet. Dyna och haklapp matchar snyggt!

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga velor muddisar, och E-slöjd bodyn var jättefin!!

    SvaraRadera
  2. Hej mimi. Tack för kommentaren! Du har ju en supertrevlig blogg, som jag gärna återkommer till.Många fina kläder. Lycka till med försäljningen.Vilken söt liten Gabriel :)

    SvaraRadera