tisdag 4 december 2007

Skövdeshopping

Oj, mycket har hänt sedan sist jag skrev. Skall försöka bättre mig med uppdateringarna, men orsaken är ju att mycket har hänt och jag inte haft tid att sätta mig ned och skriva här på bloggen.

För två helger sedan (24 nov) var jag och Gabriel på shoppingresa till Skövde. Den egentliga anledningen var ju kanske inte att shoppa utan att ha en trevlig dag med "tjej-gänget". Egentligen var det tänkt att Gabriel skulle vara hemma med pappa, men eftersom han vägrar att ta nappflaska så var det inget alternativ.

Apropå nappflaska så har vi tränat detta i någon vecka med gallskrik varje gång vi försökt. Nu har vi tagit en paus och hoppas det skall gå bättre nästa gång. Detta gör att jag inte kan åka på min projektledarutbildning som skulle vara i Stockholm onsdag till fredag (5-7/12). Verkligen trist!


Shopping var det ja, dagen började tidigt då vi hade bestämt träff i Skövde klockan tio. Jag och Gabriel startade vår resa strax efter sju och hämtade sedan upp Therese i Timmersdala. Där passade jag även på att amma Gabriel, och fick samtidigt umgås med Theo och Otto lite.



Sedan var det ju förståss fikapaus så fort vi kom fram. En härlig stund på det vackra rådhuset fick det bli.



Sedan fortsatte shoppingen, det är dock svårt när vi är sex tjejer som alla vill lite olika, man hinner inte så mycket då. Vi bestämde oss för att dela upp oss istället. När klockan började närma sig halv tre tyckte jag det var hög tid för mat igen, så då blev det en träff på Skafferiet. Fram till dess så hade jag inte öppnat plånboken för något annat än mat och fika. Efter lunchen hann vi dock med ett besök på den underbara butiken Förr och Nu där jag handlade lite pepparkaksformar och siffror för adventsljus. Det var nog dagens höjdpunkt att i lugn och ro få gå omkring i den affären.

4 kommentarer:

  1. Gabriel låter som min Noah när han var liten han vägrade allt vad nappflaska och napp hette. Jobbigt för mig, för att amma hela tiden blir man trött av. Noah började dricka från en mug tidigt bara några månader man får ju förstås hålla i muggen och det går inte så snabbt men han fick i sig vällingen när jag var borta, du kan prova det. Hoppas att det går bra så att du kan koppla av när du är borta, det är viktigt. Amanda

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Har tänkt att köpa en kopp på Apoteket men inte kommit dit ännu. Kanske blir det en promenad idag.

    SvaraRadera
  3. Butiken heter Förr :-)

    SvaraRadera
  4. Butiken heter FÖRR

    SvaraRadera