tisdag 4 december 2007

Julpyssel

Att vara föräldraledig har sina sidor. Att gå hemma så här i adventstider skapar ett behov av pysslande som ibland kan ta lite för stora proportioner å andra sidan så har man ju iallafall lite tid över till detta. De sista två veckorna så har nog kraven (från mig själv) varit lite för stora och jag har från och med nu tänkt att ta det lite lugnare. Mycket har iallafall blivit gjort.




Julgardiner är uppsatta











Pepparkakor är bakade











Saffransskorpor och lussekatter är bakade











Ischokladen är gjord








Adventspyntat







För två helger sedan bakade jag, Josefine och farmor pepparkakor. Jag passade även på att göra lite ischoklad, vit choklad med russin, mörk choklad med apelsin och vanlig ljus choklad. På ICA hittade jag trevliga hjärtformade formar.


Förra veckan bakade jag mini-lussekatter som blev riktigt saftiga och goda samt några saffrannskorpor är som är helt ljuvliga. Jag var mycket nöjd efter baket då bak inte tillhör mina starka sidor.


Jag hann dessutom med att byta lite gardiner i förra veckan. De vanliga underbara köksgardinerna broderade av mormor är på plats, lilla rummet (fd matsal) fick julgardiner - vita med amaryllis på och i finrummet satte jag upp nya svarta panelgardiner och hissgardiner med röda band. På köksbordet hamnade en ny typ av adventsljusstake. Adventssiffrorna köpte jag i Skövde och tennkrukan hade jag sedan tidigare, lite mossa och vita blockljus som förhoppningsvis räcker ända fram till jul. Johans kommentar när jag satte på siffrorna var att jag överarbetade lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar