måndag 31 december 2007

Badrock nr 2

Naturligtvis skulle Gabriel få en likadan badrock som jag sydde till Lily i doppresent, enda svåra var attt bestämma vilka färger den skulle ha. Svart, brun och marin fleece hade jag som utgångsläge och valet föll på marin- men vilken kontrastfärg? Till slut blev det vit singeltrikå med nallar i olika färger. Applikationen bak blev av ett annat typsnitt än Lilys, då Gabbe var lite svårare. Applikationen är dessutom endast påsydd med raksöm, då tät sicksack är svårt att få snygg när det är många svängar. Nöjd med resultaten blev jag ytterligare en gång.



Mönster: Ottobre nr4/2007, munkjacka nr 8 som är omgjord till omlottknäppning, fickorna är borttagna och jackan är förlängd till att bli 40 cm från ärmhåla till nederkant. Omlotten är något rundare i formen upptill.

Material: Fleece från Tygvarurhuset i Eskilstuna och mönstrad singeltrikå från Tygshoppen i Katrineholm.

Att tänka på: Att använda huvudet när man syr och ta det lilla lugna. Sprätten åkte som vanligt fram eftersom jag glömde sy på hällorna när jag sydde sidosömmarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar