torsdag 4 oktober 2007

Inte bara kanelbullens dag!

Idag fyller jag år och jag har fått underbara presenter av Gabriel. För det första så fick jag ett stort leende av honom när han vaknade i morse. Visserligen så var det väl inte helt medvetet från hans sida då det är väl tidigt att förvänta sig det vid 4 veckors ålder. På förmiddagen så tränade vi på att han skulle somna i sin egen spjälsäng, och efter att ha stått vid sidan om och stoppat in nappen i munnen på honom ett otal gånger så somnade han in, känndes bra att tålamodet fanns där även om det bara tog 20 minuter innan han vaknade igen.


Min lilla stjärna var dessutom vaken och nöjd en stund i spjälsängen, något som jan väldigt sällan är. Antingen är det matdags, tid för att byta blöja eller sovdag och detta gör märks av att Gabriel gnyr eller skriker.














Vid lunch sov Gabriel ytterligare en stund och passade jag på att sy ett par ljusblå muddbyxor till honom.


Det går att sova på tvättstugegolvet också, medans mamma syr ett par muddbyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar