torsdag 4 oktober 2007

Skaraborgsresa

Förra lördagen åkte Johan till Barcelona med jobbet och var borta i 3 nätter. Paniken växte inför att vara själv, utan vuxet sällskap i flera nätter, så Gabriel och jag bestämde oss för att åka ned till mina hemtrakter. På nedresan på söndagen hann vi med ett besök hos min mormor, som fick se Gabriel för första gången. Som vanligt bjöd hon på fika, och då är det inte vilken fika som helst utan bröd, ägg, sill, kex, ost, bullar och 3 sorters kakor, stod på bordet när vi kom dit. När vi hade fikat klart ringde det på dörren och in kom min kusin med familj - trevligt att träffa dem också när man ändå var nere på besök.

På eftermiddagen fortsatte resan vidare till Skara och nyfödda Ida med familj. Vad härligt det är att en av sina allra bästa vänner är i samma situation som en annan. Det blev med andra ord mycket bebissnack de två dagarna som jag var där, stackars Jakob, 5 år, tröttnade på oss några gånger. Tur att det finns bra lekplatser att besöka som kompensation. På måndagskvällen hade Pia bjudit övriga tjejgänget på lite mat och alla hade möjlighet att komma även om det blev med kort varsel. Det var väldigt trevligt att träffa alla och bara sitta och prata strunt en hel kväll med nära vänner. Gabriel fick även en hel del födslopresenter - så nu behöver vi inte köpa/sy några kläder på ett tag. Skönt för att sy medans Gabriel sover verkar vara ett omöjligt uppdrag för tillfället med tanke på att han har svårt att sova mer än en halvtimme i sträck och då helst i min famn.



Jag och Gabriel på tjejmiddag en vanlig måndag.



















Gabriel, 3 veckor och Ida, 8 veckor.










Även om de mäter och väger samma så märks det att Ida är 5 veckor äldre än Gabriel. Hon är både stadigare och betydligt mer kontaktbar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar