torsdag 4 oktober 2007

Nya muddisar!

Ett set (body, muddisar och jacka) i ljusblått har legat tillklippt i systugan sedan innan förlossningen. Eftersom Gabriel är dålig på att sova och helst då vill sova antingen på en annan eller i famnen så har jag inte börjat att sy detta förrän idag. Setet består av muddbyxa och jacka i ljusblå velour med vita muddar. På ryggen på jackan och rumpan på byxorna är det tänkt att jag skall brodera (på maskin) texten "LITEN" med tät sicksack. Bodyn som skall höra till är klippt i ett trikåtyg med ljusblå och beiga blommor inköpt som stuv på Ohlsons. Muddbyxorna är nu klara och jag hoppas att ha möjlighet att sy klart resten under de närmsta dagarna. Det känns som det är hög tid att få det klart då Gabriel snart kan ha storlek 62 som setet är.





Ljusblå muddisar med namnband på midjemudden. Mönstret är från Ottobre 4/2007, justerat med midjemudd och riktigt lång mudd i benslut.
















"LITEN" broderat med tät sicksack i rumpan på byxorna.

1 kommentar:

  1. Vilka fina! Jag gillar verkligen ditt broderi i baken. Jag har inte tyckt att det är så lätt att få till snyggt i lite stretchigare material men du verkar ju lyckas!

    SvaraRadera