måndag 3 september 2007

Stickning sköter svärmor

Visst kan jag sticka och virka också, inte bara sy. Men svärmor hon sköter det arbetet så bra, så jag kan ägna mig åt att sy som är betydligt roligare enligt mig. Krabaten har hittills fått ett ljusgult set med tröja, byxa, hjälm och sockar samt en lite tjockare vintervit "olle" som är i lite större storlek och säkert blir bra fram i höst.


Ljusgul stickad dress bestående av byxor, knäpptröja, hjälm och sockar. Knäpptröjan har ett rutigt mönster av räta och aviga maskor.







Vintervit olle stickad på tjocka stickor så den är töjbar och bra, med andra ord så kan Krabaten ha den en längre tid. Snabb och enkel att sticka enligt svärmor.






Som jag sa så kan jag sticka också och påbörjade en tröja redan i mars, men jag har fortfarande ärmarna kvar. Det är nog dags att slutföra detta projekt, då tröjan är av mindre storlek. Vore ju inte så roligt och den inte blir klar innan Krabaten har blivit förstor.

1 kommentar:

  1. är tröjan färdig, den kommer ju att bli jätte fin på den lille krabaten!

    SvaraRadera