lördag 1 september 2007

Spjälsängs-hörna

På helgen innan planerad BF (23 augusti) så tog vi tag i att göra klart spjälsängen i vårt sovrum. Det får bli en liten hörna där åt Krabaten till vi har gjort en omflyttning av barn/ungdomsrum, för som vi har det idag så räcker inte rummen till. Förhoppningsvis skall vi har kraft, tid, inspiration och ekonomi för detta i vinter. Vår tanke är att äldste sonen skall flytta ut i arbetsrummet, näst äldste sonen till äldste sonens rum, dottern skall flytta till näst äldste sonens rum och Krabaten skall då få dotterns rum. Hängde ni med?

Iallafall så får Krabaten en egen liten hörna i vårt sovrum så länge. Svärfar har målat om spjälsängen som dottern hade, jag har målat en gammal stringhylla och sedan har jag använt en gammal gardin som som sänghimmel. Jag är i och för sig inte så förtjust i sänghimmel, men den har en praktisk betydelse. Den skall göra så att inte katterna använder sängen, vilket Atlas gärna gjorde innan vi fick upp sänghimmeln.





På spjälsängsskyddet har jag broderat "God natt min skatt"







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar