lördag 1 september 2007

BB-kläder

Första veckan som Johan arbetade efter semestern så kom värmen. Det var rejält varmt och jag insåg att man kanske behövde lite svalare kläder till Krabaten. För att fördriva tiden och hitta på något roligt så åkte jag och Josefin till Eskilstuna för att shoppa. Jag letade förbrilt efter en kortärmad och kortbent bodysuit i storlek 50. Tror ni det fanns? Det som fanns var enstaka exemplar i större storlek och dessutom könsanpassade. Då (om jag inte gjort det innan) insåg jag fördelen med att sy. Lite reafynd både till Krabaten och Josefin blev det iallafall - det är svårt att motstå när många plagg är på halva reapriset.


Denna vecka kom iallafall systugan igång rejält och det blev 2 set, en bodysuit och en flanellfilt klart som är anpassade till hemfärden från BB.




Bodysuit sydd i E-slöjds trikå. Mönstret är en egen tillverkning med utgångspunkt från en body i Ottobre.

Flanellfilten är kantad med vitt kantband med nyckelpigor och gröna blad.





Body sydd i vit jersey mönstrad med djur i alla färger.
Vit omlotttröja i velour kantad med tyg från E-slöjd.
Turkosa sparkbyxor i velour.
Oranga muddbyxor i tyg från E-slöjd.






Body sydd i vit jersey mönstrad med nallar.
Svart omlotttröja i velour kantad med tyg från ett gammalt linne och en applikation på ryggen.
Svarta sparkbyxor i velour.

2 kommentarer:

  1. Oj vilka fina kläder du sytt! Kan du inte lägga upp större bilder så man ser ännu bättre :-)

    Såg att du hade länkat till min sida - hoppas det är OK att jag gör detsamma?

    SvaraRadera
  2. Visst får du länka tillbaka. Jag hoppas att det var OK att jag länkade till dig. Borde kanske ha frågat innan jag lade ut länken *skäms*

    SvaraRadera