lördag 1 september 2007

Skötbord

Nästa projekt som blev klart innan BF var skötbordet. Även här försökte vi att så långt som möjligt använda befintligt material och vi lyckades rätt så bra denna gången också. Vi använde en gammal byrå som vi skruvade på en skiva på. Sidor anpassade vi till skötbädden som vi köpt på Jysk för billig penning. Vid sidan om skötbädden finns det lite plats för att lägga lite saker. På byråns gavlar skruvade vi upp en del krokar samt några lådor som man kan förvara salvor, borstar och andra tillbehör man behöver ha. Skötbädden klädde jag om i smma tyg som hissgardinen jag sydde tidigare i sommar. Det kom även upp lite krokar och en pappershållare på väggen. Dessa är då uppsatta med dubbelhäftande tejp så att vi undvek att borra hål i kaklet, för skötbordet skall ju inte vara kvar i all framtid. En mobil från IKEA sitter ovanför skötbädden för att roa Krabaten.



Det som saknas är en större pedalhink och lite fler lådor för att skruvas upp under de vita som sitter på byrån. Jag har liknande men lite bredare lådor nere vid sommarstugan, som jag skall hämta hem och låna så länge vi har skötbordet uppsatt hade jag tänkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar