torsdag 13 september 2007

En vecka gammal



En vecka har redan gått sedan Gabriel tittade ut, med dunder och brak. Vad mycket som har hänt på dessa sju dagar och ändå känns det som det var igår jag kördes in i operationsrummet. Allt har fungerat väldigt bra, jag är pigg efter snittet, Gabriel mår alldeles prima och har redan nu kommit upp i sin födslovikt och amningen har sedan första kvällen fungerat bra.

Dagen efter förlossningen så kom Gabriels syskon och hälsade på oss på BB. Alla tre var alldeles till sig över att ha fått en lillebror och det var nästan slagsmål över vem som skulle hålla honom. På kvällen följde Johan med dem hem för att Josefine inte skulle behöva bo hos farmor och farfar något mer. Det kändes ensamt att när det bara blev jag och Gabriel kvar på BB. Gabriel skötte sig dock exemplariskt.







På fredagen kändes det inte mindre ensamt och eftersom jag mådde så bra och allt fungerade med ”lilllen” så fick vi åka hem – underbart! Sedan dess har det varit fullt upp. Födelsekalas för Mattias i lördags, barnmorskan på BB Hemvård i Katrineholm på måndagen, stugrensning i tisdags och läkarbesök på BB Hemvård igår.




Idag torsdag så har Johan börjat jobba och vi får se hur det går för mig och Gabriel en hel dag ensamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar