torsdag 13 september 2007

Min första onsdag

Klockan 9.00 skulle Gabriel vara på läkarbesök på BB Hemvård i Katrineholm. Eftersom vi åkte hem från BB så tidigt så hann vi inte med detta besök innan. Det var med andra ord ingen sovmorgon för oss utan vi gick upp tidigt för man har inte riktigt fått kläm på hur lång tid allt tar.



Men vi han iallafall med ett skönt bad innan vi åkte. Gabriel älskar att bada.











Vid första badet så sa Johan att han tyckte vi skull köpa ett badlakan med huva till Gabriel. Det behövdes inte för jag hade ju naturligtvis sytt ett redan.








Väl hos doktorn såg allt jättebra ut. Gabriel hade redan, efter en vecka nått upp till sin födslovikt, 3665 g, inte så konstigt kanske efter som han "snuttar"för det mesta. Läkar´n var jättetrevlig, och tyckte vi hade ett "fint exemplar". Men det var tur att han var läkare för hade någon annan böjt och tryckt så på Gabriel så hade jag protesterat - de är ju så vana till skillnad för en annan som knappt vågar böja en arm när man skall ta på en tröja.


Johan och Gabriel i väntrummet.













Ett fint exemplar, redo att tas med hem sa läkar´n.










Efter lite småshopping i Katrineholm så bar det iväg hemmåt igen och eftermiddagen bedrevs med ett evigt "snuttande" och totalvägran för att sova. Johan var till tandläkarn och jag försökte gå med Gabriel på axeln för att han skulle var lugn.




Mitt upp i allt vaggande och snuttande så kom Atlas in och var så stolt över sitt byte, som han dessutom placerade mitt under våra sängar. En gråtande Gabriel på sängen och mamma inunder för att försöka sopa ihop alla fjädrar var ingen trevlig syn.





Natten var dock lugn och jag fick tom väcka Gabriel så att han fick äta lite. Det känns lite jobbigt det här med att han har svårt för att sova. Jag tom prövade att ta en promenad men inte ens det fick honom att sova. När jag ammar honom så somnar han in men vaknar 2-3 minuter efter jag slutat amma. Vi lär väl oss hur vi skall hantera det hela. Det är ju bara de två senaste dagarna han har varit så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar