fredag 9 januari 2015

Rensa i röran



På väg upp till Stockholm på jobb och jag gör ett försök att blogga via Ipad och blogger. Ni får ha överseende om det inte blir så bra. 

Sedan 1 december har jag ett nytt spännande jobb som kommer innebära att det blir en del tjänsteresor, något jag inte har emot. Jag tycker det är trevligt att vara ute på vift. Det kommer tillbringas en del tid både på tåget och på hotell i vårt avlånga land. Och just nu är jag på väg upp till Stockholm över dagen och på måndag är det Borlänge med övernattning som gäller.


Lite nya leksaker har införskaffats under julledigheten. Plattan hoppas jag kam vara smidig att jobba med på mina tågresor.



Men nu tillbaka till mina målsättningar för 2015 som jag satsar hårt med, framförallt att göra dessa tydliga. Jag är en person som ofta har tusen tankar och idéer i huvudet och detta gör mig ibland splittrad och stressad. I år har jag skaffat mig en ämnesbok i A5-format där jag kan skriva ned mina funderingar. Först i varje ämnesflik har jag skrivit ned mina målsättningar för just det ämnet, men i första fliken ”tankar” så har jag kortfattat skrivit ned och sammanfattat dem. Ämnesflikarna handlar om bl. a ”allmänna tankar”, ”sömnad”, ”inredning”, ”trädgård”, Tupperware (jag är konsulent och säljer dessa produkter), ”mat och hälsa”. Under fliken inredning så har jag skrivit ned ”Rensa i röran” som är en av mina målsättningar under 2015. Jag har tänkt att ha ett fokusområde varje månad som jag skall rensa och städa upp, det är blandat stora och små uppdrag, allt från badrumsskåpet till vinden. Listan ser ut så här

 

• vinden
• förrådet
• syrummet
• tvättstugan
• kontoret
• köket
• lillemans rum
• badrummet
• matsalen
• gillestugan
• trädgårdsboden

 


Min gamla dator var redo för pension och det blev en MacBoook PRO med en tillhörande större skärm som skall tjänstgöra istället. Lite inkörningsproblem är det fortfarande med att övergå till Mac, men jag får leka lite så skall jag väl snart ha lärt mig det hela. 



Först ut under januari har jag tänkt ta tag i kontoret. Där finns det gott om papper att sortera och mycket blandat ”skräp” är instoppat i en garderob som finns. Mappar och pärmar skall göra det översiktligt och minskrivare och Cameo som idag står på skrivbordet skall få flytta in i bokhyllan istället. Det känns som ett lagom stort projekt att starta upp med och det är lika bra att köra igång direkt. Jag återkommer med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar