söndag 26 oktober 2014

Vintertid

Det här med regelbundet är jag inget vidare på, nu är det lång tid sedan bloggen uppdaterades igen. Både tid och inspiration saknas emellanåt och blogginläggen får komma som de kommer. I helgen har vi övergått till vintertid vilket är ett verkligt "statement" på att vi nu är inne i den mörka årstiden. Nu sätts verkligen de få fototekniska kunskaperna jag har på prov, ja egentligen handlar det nog mer om tur att jag får några publicerbara bilder. ;-) I vilket fall som helst så använder jag fjärrutlösare, stativ och inställningen Tv lite mer än vanligt.



Även om vi nu har vintertid så har vi inte direkt avslutat vår grillsäsong. Vi slutar den inte riktigt helt någon gång. Varför skall man ha uppehåll? Grillat är ju så härligt gott och vi har förmånen med att ha tak över vår grill. Idag blev det grillad ryggbiff med ugnsrostade rotfrukter och pepparsås. Mums! Både potatis, rödbeta, rödlök och palsternacka kan jag fortfarande hämta från köksträdgården. Jag har kompletterat med morot från Ica. Känns inte helt fel att man så här i slutet av oktober fortfarande kan skörda egna grönsaker.





För att liva upp hösten lite så har det blivit lite nya inköp den senaste tiden. Efter att ha funderat en längre tid på att uppdatera köksporslinet så slog jag till. Jag funderade länge på att köpa de härlig Matteustallrikarna, men den ekonomiska sidan i mig vann och det blev istället tallrikar och assietter i en mörkgrå nyans från Rusta. Jag kompletterade dessa med rosa frukostskålar från IcaMaxi. Jag är bara så nöjd med porslinet som till slut inte blev alls så kostsamt som jag tänkt.




Fredagsblommorna denna veckan blev en bukett med rosa rosor. Några placerades på byrån i köket i en gammal rosa vas som kommer från Ikea. Resten av rosorna pryder badrummet, där jag uppdaterat och pyntat lite nytt, men det får ni se en annan dag.
  






För några veckor sedan besökte jag även Mio och kunde köpa den fantastiska stora vasen inspirerad av Dagg från Svensk Tenn, som har snurrat runt i bloggvärlden den senaste tiden. Den pryder nu köksbordet med en härlig orkidé i sig. Jag är så grymt nöjd med den och ger känslan av enorm lyxighet i köket. Så nöjd, sa jag det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar