lördag 8 februari 2014

På jakt efter byxor

 I will try this for a while, to write in English. At least doing a summary of my posts. Here we go! :-)

För mig är det en ständigt pågående jakt för att hitta det perfekta byxmönstret. En orsak är kanske att man inte riktigt har den perfekta kroppen. ;-) Ett av mina favoritmönster är iallafall Thurlow från Sewaholic, som skall vara lite mer anpassat för oss med "päronform". Jag har sytt några byxor av detta mönster och gjort små justeringar varenda gång. Ännu är jag inte helt nöjd, det borde gå att få lite bättre passform även på mig.

 I think it´s hard to find the perfect pattern for trouser, maybe because the perfect body. ;-) I think Thurlow from Sewaholic is my favorite pattern for the moment, which is designed for curvy hips, fuller thighs and a narrow waist. I have sewn a several of this trousers and done some small changes every time but still I'm not complete satisfied.
.




Här har jag använt mig av ett ljust grått ulltyg som jag köpt på Tygverket, en av mina absoluta favoritaffärer. Jag är inte helt nöjd med byxan för den är lite för stor över midjan och lite tajt och veckar sig vid ljumskarna. Jag tror jag måste blocka fram mina böcker om "The perfect fit" och se om jag kan hitta lite fler justeringar att göra.

For these trousers I have use a fine wool fabric bought from Tygverket in Stockholm, my favourite store. I´m not complete satisfied, it's too big at the waist and too small at the hips. Before the next I shall do even more adjustments.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar