fredag 3 januari 2014

Nyårsaftons blingbling




Det är de små detaljerna som gör det. 




Trots att min svarta paljettklänning glittrade så kunde jag inte låta bli att komplettera nyårsoutfiten med ytterligare gnistrande detaljer. Jag är rejält svag för smycken och andra assessorer och på själva nyårsafton besökte jag Factory Outlet för att komplettera mitt välfyllda smyckeskrin. Det blev ett par örhängen och ett matchande armband från Pearls for Girls. Lite lagom i sin storlek och utformning med stenar i djup lila färg. Lyckan hade varit total om jag fått tag på de planerade lila höga klackarna, men de svarta som redan stod i garderoben fick duga.




En annan last jag har är underbara nagellack och då framförallt OPI. De är de klart bästa lacken som sitter länge och är lätta att applicera, att jag har en svägerska som jobbar där gör mig inte alls partisk. ;-) För att matcha de lila smyckena så valde jag ett lila matt sandlack med namnet Alcatraz Rocks. Läpparna målade jag med ett gammalt välanvänt läppstift från Lancome i en underbar lila färg. Detta läppstift är en stor favorit som jag haft i sminkväskan i många år. Det används inte så ofta då det är mörkt och iögonfallande, men de gånger det passar så är det bara hur snyggt som helst.






Outfiten blev lite lagom matchad tycker jag. :-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar