tisdag 31 december 2013

Tillbakablick 2013

Mycket har hänt under 2013. Året började med en del kämpande och tråkiga saker men har mer och mer övergått i glädje och framgång. Vändningen kom nog med en härligt lång semester och en fantastiskt sommar. Jag drömmer mig verkligen tillbaka när jag går igenom alla härliga bilder.
 
Inom sömnaden så har jag börjat att sy mycket, mycket mer till mig själv. I stort sett så har det bara blivit hemmasydda saker när garderoben har kompletterats. Jag började året med att delta i en amerikansk SWAP som jag dock inte färdigställde. Jag kom aldrig iväg på den återkommande syjuntan under våren, men höstens sammankomst deltog jag i med rejäl energi. Jag åkte också iväg för andra gången på en bh-kurs med Lisa på LG Sömnad. I början av hösten startades en svensk swapsida på facebook och där lyckades jag färdigställa höstswapen med bravur. Under hösten hittade jag även till Nygårdsannas rea i Linköping där jag fyndade en hel del underbara tyger i naturmaterial. Jag har också börjat sticka och hela 3 sjalar och fyra koftor/tröjor är färdigställda under året.
 
Under 2014 hoppas jag skall fortsätta att sy både till mig och Gabriel. Kanske skall jag utöka mina kunskaper lite mer genom att gå på någon mer kurs, gärna i Tillskärarakademins regi. Att ta tillvara på och sy av mina härliga tyger som finns i garderoben och att sälja ut en del av mina barntyger. Att helt enkelt minska mina tyglager och göra plats för nya fräscha tyger är en annan målsättning.
 
 
I trädgården har det också hänt en del. Jag har rensat bort vår gamla kompost som skämde ett hörn i trädgården.  Jorden därifrån fick vara grunden i min nya lundrabatt som knöt ihop och färdigställde mitt lundparti i trädgården.  Jag har planerat en hel del av buskar som jag redan hade i trädgården i rabatten och i höstas hittade jag både buskrosling och blåbär på rea som fick plats. Jag avslutade trädgårdssäsongen med att utöka köksträdgården ned fyra pallkragar, en bebishörna för småplantor jag gräver upp och en arbetsbänk. Sommaren gav en fantastisk skörd från växthuset och vi hade en rejäl djungel där. Tomatplantorna som vi fick av grannen gav en enorm skörd.
 
Under 2014 så är min målsättning att odla en hel del ätbart under sommaren, att ta tillvara på mer både vad trädgården och naturen kan erbjuda. Förhoppningsvis skall framsidan med garageuppfart färdigställas genom både plantering och asfalt. Att komplettera min köksträdgård med en stor kompost hoppas jag skall ske redan i vårdagarna.
 
För övrigt så är väl det största som skett skolstarten för Gabriel, min lille kille börjar bli stor. Till hans födelsedag så gjorde jag en fotbollstårta och intresset för bakning föddes. I övrigt så är det den fantastiska sommaren som är i tankarna när man blickar tillbaka på 2013. En sommar med mycket sol, bad och avkoppling. En sommar då jag faktiskt upptäckte njutningen med att bara ligga i en solstol och inte göra något. Jag har börjat ta hand om mig själv lite mer, fortsatt träna och löpning är det som är min grundträning. Under hösten har jag tappat 7 kg och känner mig mer i trim än jag gjort på länge. Jag njuter lite mer av livet helt enkelt.
 
Under 2014 skall jag fortsätta att träna på att "leva i nuet". Att njuta av det härliga runt omkring mig och inte planera för mycket. Jag skall fortsätta min träning och delta i några tävlingar. Jag har förhoppning om att sätta igång med tjejklassikern genom att cykla Tjejvättern och därefter delta i Vansbrosimningen och Lidingöloppet under 2014. Jag skall fortsätta min viktminskning och tappa de åtta återstående kilona till min målvikt.
 
 
Det är med stor nyfikenhet och förväntning som jag går in i det nya året. Ett år som garanterat börjar bra men likt 2013 bara blir bättre och bättre. Ett av mina nyårslöften är att ni skall få se mer av mig här på bloggen.
 
Ha nu en fantastisk nyårssfton mina trogna läsare så sys vi igen i början av 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar