måndag 8 juli 2013

Länge sedan sist!

Hörni, det var länge senast sist. Jag har inte glömt er även om det har varit mycket annat att tänka på. För tillfället så är det mycket trädgård som snurrar i skallen. Vi har skördat vår första tomat och imorgon är det dags för gurkan i växthuset. Det är en underbar tid!

Igår var jag på en härlig trädgårdsrunda i Eskilstuna och efter det blev det lite trädgårdsarbete och en härlig fotosession. Här kommer den!

 
Blommor är trevliga som överblommade - här en backsippa.

 
Min underbara inre lundrabatt - spana in funkians röda bladskaft till de cerica blommorna. Lungörten tar för stor plats och skall grävas bort.

 
Här här mitt härliga dammhörn, dammen finns till höger och porlar så härligt.

 
Trädgårdens skönhet (?) - grönlilja skall snart slå ut.
 

 
Hängmattan till lilleman är på plats!

 
 
Favoritrabatten, den inre lundrabatten med gröna nyanser och former.

 
Inre lundrabatten från andra hållet.

 
Terassrabatten som bara har kvällsol. Här har jag planterat gröna och vita varianter. Hosta, hortesia och klematis bl a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar