tisdag 3 juli 2012

Sommarens garderob

Jag fortsätter med sömnadsveckan men än har jag inte satt mig vid maskinen. Det är mönsterritning, justering och tillklippning som fortfarande pågår. Jag vill visa min planerade maxiklänning eftersom den är tänkt att bland annat matcha till den korallfärgade koftan i föregående inlägg. Sedan jag köpte ett par urläckra, superhöga trätoffelsandaler så har jag tänkt sy en svart maxiklänning i trikå. Tror den kommer bli välanvänd (om den blir bra) både till stranden och som finklänning. Svarta trikåklänningar är något jag använder mycket oavsett modell.


Modellen jag tänkt sy hittade jag i en gammal Ottobre och tyget är viscosejersy från Stoff & Stil. Jag har tänkt att förlänga mönstret så klänningen bli lång, åtminstone till halva vaden.Tycker den är så snygg med sin brottarliknande och rynkade skärning i ryggen.



Nej, nu är det dags att gå ut och klippa gräset för att utnyttja det fina vädret. Sätta mig vid symaskinen får jag göra ikväll istället. Nu är det dags att göra det trots vädret för abstinensen är stor.


Ha en skön sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar